Güncel Sendika Haberleri

11 Mart, 2012

4+4+4 ANKET SONUÇLARINI AÇIKLADIK

Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası Genel Merkezi (EĞİTİM-İŞ) olarak, Ankara Şubesi Mevzuat İnceleme Komisyonumuz, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na, Adalet ve Kalkınma Partisi TBMM Grup Başkan Vekilliği tarafından sunulan 5/1/1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi (4+4+4 Yasa Tasarısı) konusunda bir anket çalışması gerçekleştirmiştir. 

4-6 Mart 2012 tarihleri arasında uygulanan ve 20 sorudan oluşan anket çalışmamızın sonuçlarını 11 Mart 2012 Pazar günü saat 12.00’da Genel Merkezimizde yaptığımız  basın toplantısı ile kamuoyu ile paylaştık.


Anket sonuçlarına ulaşmak için, tıklayınız

SONUÇ

 

Anket uygulaması sonucunda sonuçlar şu şekilde sıralanmaktadır:

 

1-Eğitimciler ilköğretimin kesintisiz 8 yıl olarak uygulanmasının çağ nüfusunun okullaşma oranını arttırdığına inanmaktadır.

2-Eğitimciler ilköğretimin kesintisiz 8 yıl olarak uygulanmasının kız çocuklarının okullaşma oranının arttırılmasına katkı sağladığına inanmaktadır.

3-Eğitimciler 8 yıllık kesintisiz ilköğretim uygulamasının devam etmesi gerektiğini savunmaktadır.

4-Eğitimciler İlköğretimin 4+4 şeklinde kesintili, 2 kademeli olarak yapılandırılmasının uygun olmadığı görüşünde hem fikirdirler.

5-Eğitimciler İlköğretimin ikinci 4 yıllık kademesinin ortaöğretim okulları bünyesinde oluşturulmasının yerinde bir uygulama olmadığına inanmaktadır.

6-Eğitimciler 5 yaş grubu çocukların ilköğretim kademesine alınmasının yerinde bir uygulama olmadığına inanmaktadır.

7-Eğitimciler okul öncesi eğitim 36 – 60 aylık çocukları içerecek şekilde yapılandırılmasının uygun olduğu görüşündedirler.

8-Eğitimciler İlköğretime başlama yaşında, çocuğun 72 ayı tamamlamasının esas alınması gerektiğini savunmaktadır.

9-Eğitimciler eğitim sisteminde 4+4+4 şeklindeki yapılandırmanın bir partinin grup başkan vekillerince teklif edilmesini uygun görmemektedir.

10-Eğitimciler eğitim sisteminin 4+4+4 veya başka bir şekilde yapılandırılmasının, bilimsel araştırma verilerine dayalı olarak yapılmasını savunmaktadır.

11-Eğitimciler eğitim sisteminin 4+4+4 veya başka bir şekilde yapılandırılması için demokratik, katılımcı süreçlerle tüm toplumun uzlaşması gerektiğine inanmaktadır.

12-Eğitimciler zorunlu eğitimin 12 yıla çıkarılmasından önce mevcut durum analizi yapılması gerektiğine ve eğitim sistemimizin kapasitesinin uygunluğunun sağlanması gerektiğine inanmaktadır.

13-Eğitimciler yükseköğretime giriş ve yerleştirme sisteminde ortaöğretim başarı puanının %12 olarak değerlendirilmesi fikri konusunda net bilgi sahibi değildir.

14-Eğitimciler yükseköğretime giriş ve yerleştirme sisteminde mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının aynı alandaki lisans programlarına yerleşmede, ortaöğretim başarı puanının %4 oranında eklenmesi görüşü konusunda da net bir fikir beyan etmemişlerdir.

15-Eğitimciler eğitim hakkı uygulamasının hiçbir boyutu “idarenin takdir yetkisine bırakılmaması” gerektiğine inanmaktadır.

16-Eğitimciler eğitim sisteminin yapılandırılması sürecinde mutlaka “düzenleyici etki analizi” yapılması gerektiği fikrini savunmaktadır.

17-Eğitimciler ilköğretimin 4+4 şeklinde yapılandırılmasında öğretmenlere hizmet içi eğitim desteği verilmesi konusunda net bir fikir beyan etmemişlerdir.

18-Eğitimciler İlköğretimin 4+4 şeklinde yapılandırılmasının öğretmen ve yönetici ihtiyacını arttırıp arttırmayacağı konusunda net bir görüş ortaya koymamışlardır.

19-Eğitimciler İlköğretimin 4+4 şeklinde yapılandırılması için bina ve donanım alt yapısını yetersiz bulmaktadır.

20-Eğitimciler eğitim sisteminin 4+4+4 şeklinde yapılandırılmasının, eğitim programlarının ve eğitim araçlarının yeniden düzenlenmesini gerektireceğini düşünmektedir.

 

ÖNERİLER

-Demokratik süreçlerle, katılımcı ve uzlaşmacı bir tarzda yapılmayan değişiklikler eğitimciler nezdinde ciddi kuşku ve endişeler doğurmuştur. Bu nedenle tüm çalışmalarda bilimsel, demokratik ve katılımcı süreçlerle veri ve bilgiye dayalı karar ve politika oluşturulması gereklidir.

-TBMM’de görüşülen teklif derhal geri çekilmeli, demokratik ve katılımcı bir ruhla yeni bir süreç başlatılmalıdır.