Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir, 4+4+4 eğitim sistemini eleştirdi. Sisteme, ne öğrencilerin ne de öğretmenlerin hazır olmadığını belirten Demir, “Bu yasa ülkemize ve geleceğimize hiçbir şey kazandırmayacaktır” dedi.
Demir, 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin olarak Edirne’de açıklamalarda bulundu. Eğitim-İş Edirne Şubesi’nde bir basın toplantısı düzenleyen Demir, şunları söyledi:
“Bu yasayla laik eğitim ortadan kalktı. Laik eğitimin ortadan kalkması demek, fikri hür, vicdanı hür nesiller yetiştirememek demek. Bu yasaya ne öğrenciler, ne öğretmenler ne de fiziki anlamda okullar hazır değil. İlkokula başlama yaşının 5 olduğu ülkeler var fakat bu ülkelerde okul öncesi eğitim zorunlu. Ülkemizde 66 aylık çocuklara okula gitme zorunluluğu getiriliyor. Bu çocuklar bedensel, psikolojik ve duygusal olarak okula başlamaya hazır değil. Kalem tutamazlar, ders dinleyemezler.
Sisteme çocuklarımız kadar öğretmenlerimiz ve okullar da hazır değil. Öğretmen adayları eğitim fakültelerinde 72 ay ve üzeri çocuklara yönelik pedagoji eğitimi alıyor. Öğretmenler hizmet içi eğitime alınmadı. Ayrıca okullardaki fiziki şartlar da yasaya uygun değil. İlerleyen günlerde düşüp yaralanan çocuk haberleriyle sıkça karşılaşabiliriz.”
Söz konusu yasayla beraber açık lisenin de kurumsallaştırıldığını söyleyen Veli Demir, “Şu an açık lisede okuyan öğrenci sayısı 1 milyon. Hükümet, özellikle kız çocuklarını liseye göndermemek için açık liseyi kurumsallaştırmayı hedefliyor. Bu yasa ülkemize ve geleceğimize hiçbir şey kazandırmayacaktır” dedi.
Demir son olarak Milli Eğitim Bakanı’na çağrıda bulunarak, “Madem öğrenci sayısı 2 katına çıktı, eğitim süresi de 12 yıla uzatıldı o zaman eğitime ayrılan bütçe de 2 katına çıkarılmalı” diye konuştu.
Toplantıda Demir’in yanı sıra Genel Örgütlenme Sekreteri Osman Kandemir, Edirne Şube Başkanı Nazım Kırcı ve Kırklareli Şube Başkanı Hayri Girgin de hazır bulundu.
Demir, daha sonra Cumhuriyet Kadınları Derneği'nin düzenlediği "Türkiye'nin Gündemi" konulu panele konuşmacı olarak katıldı ve eğitim alanında yaşanan gelişmelere ve sorunlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.