Güncel Sendika Haberleri

03 Şubat, 2017

AKP’NİN ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKASI YOK

MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürü Semih Aktekin’in, çeşitli alanlarda lisans öğrencileri ve eski mezunlarla birlikte 1 milyon öğretmen adayının atama için beklediğini, yapılacak alımın ise 100 bin civarında olduğunu söyleyerek, öğretmenlere “Başka iş alanlarına yönelin. Her şeyi devletten beklemeyelim” demesi, AKP iktidarının öğretmen yetiştirme ve atama konusunda bir politikasının olmadığını ortaya koyar niteliktedir.

Siyasi iktidarın atama bekleyen öğretmenlerin yaşadığı sorunları ve taleplerini görmezden gelmesi kabul edilemez. Eğitim sistemimiz her geçen gün artan sorunlarla tam bir çürüme içindeyken, AKP iktidarı döneminde ortaya çıkan ataması yapılmayan öğretmenler sorunu eğitimin öncelikli ve acil çözüm beklenen sorunlarından birisi haline gelmiştir.

Hükümetin bugüne kadar eğitim sisteminin ihtiyacı kadar öğretmen atamaması sonucu işsiz öğretmen sayısı her yıl katlanarak artmaktadır. Bu durum işsiz öğretmenleri büyük bir strese sokmakta ve intiharlara kadar varan olumsuz sonuçlar ortaya çıkarmaktadır. Gençlerimizi buna mecbur bırakan anlayışı, ne insanlık onuru ne de öğretmenlik mesleğine biçilen değer ile bağdaştırmak mümkün değildir.

AKP’nin iktidara geldiği 2002 yılından sonra yapılan ilk KPSS’ye giren öğretmen adayı sayısı 127 bin 973’tü. 2016 yılını Temmuz ayında ise bu sayı 311 bin 759’a çıktı. Aradan geçen sürede, öğretmen açıklarını kalıcı olarak kapatmak için somut adımlar atılmamış, bunun sonucunda işsiz öğretmen sayısı katlanarak artmaya başlamıştır. Sözleşmeli öğretmen, ücretli öğretmen gibi güvencesiz istihdam uygulamaları hayata geçirilmiş, ataması yapılmayan öğretmenler kendi meslekleri dışındaki işleri yapmaya zorlanmıştır.

Tablo bu kadar ağırken, bir taraftan da yürütülen plansız yükseköğretim politikalarıyla eğitim fakültelerinin sayısı arttırılmıştır. AKP iktidara geldiğinde 59 olan eğitim fakültesi sayısı 92’ye çıkarılmış ve sonuç olarak üniversiteli işsizler arasında öğretmenler ilk sıralarda yer almıştır. 

Milli Eğitim Bakanlığı’nı, öğretmen adaylarını başka iş alanlarına yönlendirmek yerine nitelikli öğretmen yetiştirme,  eğitim fakültelerinin nitelikli programlara kavuşması ve öğretmenlerin istihdam sorunlarını birlikte ele alarak bu konuda politika üretmeye davet ediyoruz.

MERKEZ YÖNETİM KURULU