Güncel Sendika Haberleri

27 Ocak, 2016

ATAMALARDA ASLAN PAYI YİNE DİN DERSİNDE

Milli Eğitim Bakanlığı, 2016 Şubat dönemi 30 bin öğretmenlik için başvuru ve atama duyurusuna ilişkin branş dağılımını açıkladı.

Bugün sayıları 400 bini bulan ataması yapılmayan öğretmen bulunmaktayken, 60 bine yakın sözleşmeli öğretmen ayda 1.177 TL ücretle güvencesiz olarak istihdam edilirken, eğitim fakültelerinden yıllık yaklaşık 80 bin civarında öğretmen mezun edilirken MEB hala eğitim sisteminin ihtiyacı kadar atama yapamamaktadır. Ataması yapılmayan 400 bin civarındaki öğretmenden, 37 bini Eylül 2015’te atanmış, 30 bini ise Şubat 2016’da atanacaktır. Geriye kalan yüz binlerce işsiz öğretmen ya tekrar KPSS’ye girecek ya da farklı alanlarda çalışacaktır. Bu durumda eğitimin niteliğinin artmasını beklemek mümkün değildir.  Nitelikli bir eğitim ancak öğretmenlerin yetiştirilme ve atanmaları sürecinin sağlıklı bir şekilde planlanması ile mümkün olur.

MEB’in açıkladığı kontenjan listesine göre daha önceki atamalarda olduğu gibi aslan payı yine Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine ayrılmıştır. 544 İ.H.L meslek dersleri öğretmeniyle birlikte toplam 3 bin 362 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni atanacaktır. Eylül 2015’te atanan 4 bin 536 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeniyle birlikte bu eğitim öğretim yılında atanan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni sayısı 7 bin 898 olmuştur. Buna karşın, fizik öğretmenliğine 402, kimyaya 432, biyolojiye 701, görsel sanatlara 404, müziğe 551 kontenjan ayrılmıştır.

Birçok branşta öğretmen ihtiyacı olmasına rağmen, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşının ilk sırada olması siyasi iktidarın eğitimin dinselleştirilmesi politikalarının devam edeceğinin açık bir göstergesidir.

4+4+4 eğitim sistemi ile seçmeli din derslerinin konulması, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin özellikle yönetici olarak atanmaları bu branşa olan ihtiyacı artırmıştır. Yine ortaokullarda derse giren Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin ilkokulda okutulan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerine de girmesi, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bilinçli olarak planlanmış bu nedenle de Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ihtiyacı ortaya çıkarılmıştır. Bu durum hükümetin eğitimde uyguladığı ayrımcı politikaların bir sonucudur.

Bugün okullarımızda bilim ve fen dersleri ile spor ve sanat derslerinin sayısı düşerken Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinin sayısı sözde seçmeli ama gerçekte zorunlu dini içerikli derslerle haftada 10 saate kadar çıkabilmektedir. Bu durumun olumsuz etkileri TEOG kapsamındaki derslerin Türkiye ortalamalarında kendini oldukça net ortaya koymuştur.

 

TÜRKİYE ORTALAMASI

 

DERSLER

1.DÖNEM

2.DÖNEM

Puan

Not

Puan

Not

TÜRKÇE

60,19

3

66,17

3

MATEMATİK

38,53

1

43,08

1

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

79,85

4

75,50

4

FEN BİLGİSİ

55,65

3

53,40

2

T.CİNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK

55,95

3

59,79

3

YABANCI DİL

46,90

2

45,64

2

 

TEOG kapsamındaki derslerin Türkiye ortalamasına bakıldığında Matematik dersinin not karşılığının 1 (bir), Fen Bilgisi dersinin 2 (iki), Türkçe dersinin ise 3 (üç) olduğu buna karşılık Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin not karşılığının ise 4 olduğu görülmektedir. Bu not oranları uluslararası düzeyde yapılan PİSA sınavlarındaki başarısızlığımızın nedenlerini de ortaya koymaktadır.

Eğitim-İş olarak 4+4+4 12 Yıllık Kesintili Eğitim Yasası gündeme geldiğinde, bu iktidarın temel hedefinin okullarımızın hepsini medreseye çevirmek olduğunu söylemiştik. Bu atamalar, bu konudaki düşüncelerimizi doğrulamaktadır.  Süreci izlemeye ve haksızlıklara karşı çıkmaya devam edeceğiz.