Güncel Sendika Haberleri

22 Ekim, 2011

BİLİŞİM ÇAĞINDA BİLGİSAYAR DERSLERİNİ KALDIRAN ANLAYIŞI PROTESTO EDİYORUZ

Teknolojik eğitime geçiyoruz diyen iktidar ve onun Milli Eğitim Bakanları, bir darbe de bilişim teknolojileri öğretmenlerine vurdu.

İlköğretim 4 ve 5. sınıflarda bilişim teknolojileri dersi kaldırılmış, 6., 7. ve 8. sınıflarda ise ikinci öncelikli seçmeli derse dönüştürmüş, liselerde ise dört yıl boyunca her 30 öğrenciye 1 ya da 2 saat seçmeli hale getirilmiştir.

Müzik, Beden Eğitimi ve Görsel Sanatlar derslerini “eften püften” dersler haline dönüştürerek öğrencilerimizin sanatsal, sportif ve estetik yönlerinin gelişmesini yok etmeye çalışan bakanlık, şimdi de bilişim teknolojileri derslerini ortadan kaldırarak, bu dersin öğretmenlerini bilgisayar tamircisi gibi çalışmaya zorlamaktadır.

Bilişim teknolojileri dersi zorunlu olmadığı için yeterli ilgiyi görmemekte; öğrencilerimiz bilinçsiz şekilde bilgisayar kullanmaya sürüklenmektedir. 12 bine yakın öğretmen norm fazlası durumuna düşürülerek, zorunlu yer değiştirmeye zorlanmaktadır. Okullarımız teknoloji çöplüğüne dönüşmek üzeredir.

Başbakanın şaşalı bir şekilde açıkladığı FATİH projesi için yeterli bütçe ayrılmamış ve bu projenin ekonomik, bilimsel ve pedagojik alt yapısı şimdiden sorgulanmaya başlamıştır. Eğitimde devrim diye nitelendirilen FATİH projesini açıklayıp ardından bilişim teknolojileri derslerini kaldırmaya çalışmak nasıl bir bakış açısıdır? Bu, temel bir insan hakkı ve kamu hizmeti olan eğitime, ticari bir mantık ile yaklaşmaktır. Aslında bizler bunu çok iyi anlıyoruz. Bu tutum eğitime bakışta, bir siyasi irade sorunudur. Siyasi iktidar çağdaş, laik, bilimsel ve ulusal eğitimi geliştirmek yerine, küresel sermayenin aradığı nitelikte nesiller yetiştirmenin peşindedir. Aynı zamanda, eğitimi küresel sermayenin emrine sunarak, özelleştirmek ve ticarileştirmek istemektedir. Bu anlayışının doğruluğunu, 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile de tescillemiştir.

Buradan Milli Eğitim Bakanlığı’na seslenmek istiyoruz. Sizin göreviniz sorun yaratmak değil, sorun çözmek olmalıdır. Eğitim çalışanlarını huzursuz ve mağdur etme politikasını bırakınız. Bilişim teknolojileri öğretmenleri olarak taleplerimiz çok açıktır. Bilişim teknolojileri dersi ilköğretim okullarında ve ortaöğretim 9. sınıflarda zorunlu, diğer sınıflarda seçmeli olmalıdır. Müfredat güncellenerek, dersler haftada 2 saate çıkarılmalıdır. Formatörlük dayatması son bulmalı, ilköğretimde zorunlu formatörlük kaldırılmalıdır. Bilişim teknolojisi sınıfları yenilenmeli ve her okula kadrolu öğretmen atanmalıdır.

Biz, çocuklarımızın sanal alemlerde kaybolmasını istemiyoruz.

Biz, bilgi birikimi yüksek, bilişimde üreten bir nesil istiyoruz.

Biz, üniversitelerde bilim olarak kabul gören teknolojinin, Milli Eğitim Bakanlığı’nda da hak ettiği değeri görmesini istiyoruz.

Biz tamirci değil, öğrencileri bilgi toplumuna yetiştiren öğretmenler olmak istiyoruz.

Biz olması gerekeni istiyoruz.

Derslerimizi geri istiyoruz!!!

Ömer ARSLAN

Genel Özlük-Hukuk ve TİS Sekreteri