Güncel Sendika Haberleri

05 Mayıs, 2020

İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DEĞİL İMAM HATİP REKLAM AJANSI!

Maltepe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, tarafından hazırlanıp sosyal medyada paylaşılan bir görsel ile imam hatip ortaokullarının reklamı yapıldı.

“4. sınıfı bitiren öğrenciler imam hatip ortaokulları sizleri bekliyor” çağrısının yer aldığı görselde, imam hatip ortaokullarının listesi verilirken, “faziletli” olarak nitelendirilen kız öğrencinin başörtülü, “manevi değerlerine bağlı ve ahlaklı” olarak nitelendirilen erkek öğrencinin namaz takkeli tasvir edilmesi dikkat çekicidir.

Maltepe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün sadece bir okul türünü ön plana çıkaracak bir görsel hazırlama gereği duyması, siyasi iktidarın imam hatip okulları dışındaki devlet okullarını yok sayma anlayışını bir kez daha ortaya koymuştur.

Bu anlayış yeni değildir. İktidarın, “İmam hatipler arka bahçemizdir”, “İmam hatipler gözbebeğimizdir” diyerek diğer okulları dışlayıcı ve bu okulları tercih edenleri ayrıştırıcı tavrının devamıdır. Yine geçmiş dönemlerde Milli Eğitim Bakanlığı’nın, il ve ilçelerde yapılacak toplantılarla “İlkokullarda, imam hatip lise ve ortaokullarını özendirin” talimatını verdiği de bilinmektedir.

Nitelikli eğitim için imam hatip ortaokullarının tercih edilmesinin önerildiği görselde, bazı okulların sadece kız, bazılarının ise sadece erkek öğrenci kabul edeceği de vurgulandı.

Eğitim-İş olarak 4+4+4 eğitim sistemiyle tüm okulları imam hatibe çeviren siyasi iktidarın, nihai hedefinin karma eğitime son vererek tüm okulları medreseye dönüştürmek olduğunu her fırsatta dile getirdik.

Cumhuriyet’in en önemli kazanımlarından biri olarak öngörülen Milli Eğitim Sistemi’ndeki karma eğitim modeli, çağdaş ve bilimsel eğitim adına en önemli gerekliliklerden biri olarak kabul edilmiş ve sistemin temel unsuru olarak Milli Eğitim Temel Kanunu’nda yerini almıştır.

Öğrenciler arasında cinsiyet ayrımı yapacak şekilde kız ve erkek öğrencilerin sınıflarının ayrılması kabul edilemez. Bu anlayış, toplumu inanan-inanmayan, kadın-erkek, şu etnik kökenden-bu etnik kimlikten gibi ayrımlara tabi tutarak ayrıştıran anlayışın yansımasıdır.

Karma eğitimi yok etmeye çalışan, okullarımızı “haremlik-selamlık” şeklinde ayırmaya kalkan bu anlayış; çocuklarımızı eşit haklara sahip, ülkenin geleceğinde yararlı yurttaşlar olarak eğitip yetiştirmek yerine, onları cinsel kimlikleriyle ön plana çıkarmaktadır. Çağdaş, laik ve bilimsel eğitimde bu uygulama kabul edilemez.

Çocuklarımız kızlı-erkekli sınıflarda eğitim görecek, bunu hazmedemeyen zihniyet de kabul edecektir. 

Milli Eğitim Bakanlığı’na ve Maltepe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne hatırlatırız; okullarımız ulusal, bilimsel ve laik eğitim ilkeleri çerçevesinde eğitim verilmesi gereken kurumlardır. Ülkemizin geleceğini oluşturacak çocuklarımızın, akıl, bilim ve sanat ortamında barış ve huzur içinde verilen bir eğitim sistemiyle yetiştirilmesi için her türlü dayatmanın karşısında olacağımızı vurguluyoruz. Okullarımızın bölünüp, ayrıştırılmaya çalışılmasına, Cumhuriyetin en önemli bilimsel ve demokratik kazanımlarından olan Öğretim Birliği’ni yok etme çabalarına karşı mücadelemiz devam edecektir.

MERKEZ YÖNETİM KURULU