Güncel Sendika Haberleri

03 Aralık, 2020

MEB ATÖLYE VE LABORATUVAR ÖĞRETMENLERİNİ MAĞDUR ETMEMELİDİR

Pandemi nedeniyle Mart ayından itibaren eğitim-öğretimde uzaktan, hibrit ve yüz yüze eğitim yöntemlerinin birçoğu uygulanmıştır. Her uygulama değişikliğinde yapılan düzenlemeler beraberinde yeni sorunlara yol açmıştır.

Ortaya çıkan durumlar karşısında Bakanlık ve kamuoyu nezdinde yaptığımız açıklamalar doğrultusunda birçok alandaki sorun çözüme kavuşmuştur. Buna rağmen Bakanlıkça alınan her karar sonrasında eğitimciler nezdinde tartışma konusu olan ve ülke genelinde birlik sağlanamayan durumlarla karşılaşılmaktadır. Son olarak 20 Kasım 2020-4 Ocak 2021 tarihleri arasında eğitimde uzaktan eğitim yöntemine geçilmesi kararıyla birlikte ortaya çıkan sorunların bir kısmı çözülmüşse de meslek liselerimizde görev yapan meslek dersi (atölye ve laboratuvar) öğretmenlerimizin çalışma yöntemleri ve mali kayıpları ile ilgili sorunlar devam etmektedir.

Ülke olarak yaşamakta olduğumuz bu zor süreçte Bakanlıkça yapılan tüm düzenlemelerde eğitim çalışanlarının ve öğrencilerin mağdur edilmemesi esas alınmalıdır. Aksi yaklaşım eğitim-öğretim sürecine, sürecin odağında olan öğrencilere ve eğitim çalışanlarına zarar verecek nitelikte olacaktır.

Bu nedenle mesleki ve teknik eğitimle ilgili çözülemeyen aşağıdaki hususlarda Bakanlığa başvurarak taleplerimizi ilettik.  

                “Covid-19 salgınının yayılması nedeniyle yüz yüze eğitime 20 Kasım 2020 tarihinden itibaren ara verilmiştir. Tüm eğitim kademelerinde eğitim-öğretimin uzaktan eğitim yoluyla yapılacağı açıklanmıştır. Ardından işletmelerde meslek eğitiminin, öğrenci velilerinin kabulü halinde gerçekleştirilebileceği ve bu durumda öğretmenlerin de görev alabilecekleri açıklanmıştır. 

                Bu yaş grubu öğrencilerde, özellikle de işletmelerde, sosyal mesafe, hijyen ve maske tedbirlerine çok uyulmadığı yani salgının yayılmasını artırıcı bir durum olduğu görülmektedir. Tartışmalı bu karara rağmen iş yerlerine giden öğrencilere yönelik görevler ilgili öğretmenler tarafından yerine getirilmeye çalışılmaktadır. Fakat bir çok velinin muvaffakat vermemesi nedeniyle koordinatörlük görevleri öğretmenler tarafından yüz yüze yerine getirilememektedir.

                Oysa ki meslek liselerimizde bulunan bir çok alana ilişkin uygulama derslerinin online olarak verilebileceği açıktır. Öğrencilerin işletmelerde meslek eğitimi/stajla ilgili çalışmalarının uzaktan eğitim yöntemiyle yapılması öğrencilerin mesleki bilgi ve birikimlerini arttıracağı gibi öğretmenlerin mali kayıplarının da önüne geçilmiş olacaktır. Ülke genelindeki uygulamalara bakıldığında okullar arasında farklılıkların olduğu, uygulama birliği sağlanamadığı anlaşılmaktadır.

                Aynı şekilde atölye/laboratuvar ya da alan şeflerine ilişkin Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 85. maddesinde yer alan bir çok görevi, pandemi şartlarına ve yüz yüze eğitime ara verilmesine rağmen yerine getirdikleri, idareler tarafından talep edildiği görülmektedir.

                Buna rağmen şeflik görevlerine ilişkin ek ders ücretlerinin yüz yüze eğitime ara verildiği gerekçesiyle Bakanlıkça ödenmediği anlaşılmaktadır.

                Bu durum öğretmenler arasında eşitsizliğe yol açtığı gibi salgın gerekçesiyle yapılamayan eğitim faaliyetlerine bağlı olarak öğretmen ve öğrencilerin mağduriyetine de yol açmaktadır.

                Bu nedenlerle; 

1-            Koordinatörlük görevine ilişkin iş ve işlemlerin yüz yüze yapılamadığı durumlarda, yüz yüze eğitim sürecindeki öğrenci gruplarıyla ve aynı mali haklara dokunulmayacak şekilde uzaktan eğitim yöntemiyle yapılması için Bakanlıkça gerekli çalışmaların yapılması, böylece öğrenci ve öğretmenlerin mağdur edilmemesi, uygulamada ise ülke genelinde birliğin sağlanması,

2-            Şefliklere ilişkin yönetmelikte tanımlı görevlerden, açık olmaması nedeniyle atölye ve laboratuvarlardaki görevler hariç diğer görevleri yapmaktadırlar. Bir bakıma yönetici statüsünde olan şeflere verilen/yaptırılan görevlerin bu kapsamda değerlendirilerek yüz yüze eğitim döneminde ödenen şeflik ücretinden yararlandırılmaları.”

Eğitim-İş olarak talebimizle ilgili Bakanlıkça bir an önce açıklama yapılmasını bekliyor, eğitim çalışanlarının mağdur olmaması için mücadelemizin süreceğini duyuruyoruz.

MERKEZ YÖNETİM KURULU