Güncel Sendika Haberleri

29 Temmuz, 2011

MEB'İN YOKSUL ÖĞRENCİLER ARASINDA YAPTIĞI AYRIMCILIĞI KINIYORUZ

 

İlköğretim ve ortaöğretimdeki yoksul aile çocuklarına sağlanan karşılıksız burslarla ilgili olarak ortaya çıkan veriler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın, İmam Hatip Lisesi öğrencileri lehin ayrımcılık yaptığı gerçeğini gün yüzüne çıkardı. Hemen belirtelim ki, tepeden tırnağa devletin bütün kademelerine egemen kılınan ayrımcılık siyasetine yoksul öğrencilerin de alet edilmesi uygulamasını, kabul edilemez bir sorumsuzluk örneği olarak görüyoruz. 

Sendika olarak kurulduğumuz günden bu yana, İmam Hatip Liselerinde eğitim gören yoksul çocuklarımız dahil, ülkedeki bütün yoksul çocukların sağlıklı bir eğitim almaya yetecek ölçüde burs desteği alması gerektiğini hemen her fırsatta dile getiriyoruz. Ancak 9 yıllık iktidarı süresince bu taleplerimize kulaklarını tıkayarak, eğitim-öğretim faaliyetini benzeri görülmemiş ölçüde özelleştiren AKP, merhametini(!) sadece siyaseten arka bahçesi haline getirmeye çalıştığı İmam Hatip Lisesi camiasına göstermiştir.  Halk Eğitim Merkezlerinde yoksul öğrenciye verilen ücretsiz eğitimi dahi engellemeye çalışan bu anlayış, 2002 yılından bu yana İmam Hatip Liseleri lehine sayısız ayrımcılığa imza atmıştır.  

Söz konusu ayrımcı politikalar nedeniyle 2002-2003 eğitim-öğretim yılında 64.534 olan imam hatip liselerinde okuyan öğrenci sayısı, 2010-2011 döneminde 235.639’a çıkmıştır.  Aynı şekilde okul ve derslik sayılarında da geçmiş yıllara göre önemli artışlar olmuştur. 2010 yılında diğer okullarda okuyan yoksul öğrencilere verilen karşılıksız burs miktarı azalırken İmam Hatip Liselerinde okuyan öğrencilere aktarılan burs kaynağı % 300’e yakın oranda artırılmıştır. Karşılıksız burs verilen imam hatip liseli öğrenci sayısı 2009 yılında 3857 iken, 2010 yılına gelindiğinde sayı 24.395’e çıkmıştır. Yoksul öğrencilerin tamamına eşit koşullarda aktarılması gereken karşılıksız burs kaynağının dağıtımında yapılan ayrımcılık, yukarıda ortaya konulan siyasi duruşun bütünleyici parçasıdır. 

Tüm bu sonuçlar göstermektedir ki, eğitim sistemimiz politik bir bağımlılık çerçevesi içinde ele alınmakta, yandaş kadrolaşmanın temelleri daha ilk ve ortaöğretim sürecinde atılmaya çalışılmaktadır. 

Eğitim-İş Sendikası olarak Bakanlığın yoksul aile çocukları arasında ayrımcılık yapma sorumsuzluğunu şiddetle kınıyoruz. Bakanlık yoksul çocukların tamamını eşit koşullarda kucaklayacak önlemleri zaman geçirmeksizin almalı ve sosyal devlet olmanın gereğini yerine getirmelidir.

 Veli DEMİR

Genel Başkan