Eğitim-İş, 4+4+4 Kesintili Zorunlu Eğitim Yasası’nın uygulama sonuçlarına ilişkin 32 ilde 884 öğrenci velisiyle görüşerek anket çalışması yaptı.
Ankete katılan velilerin yüzde 85’inden fazlası 4+4+4 eğitim modelinin, Türk eğitim sistemine uygun olmadığını, yüzde 89’u 4+4+4 eğitim modeline destek vermediğini belirtti. Velilerin yüzde 84.1’i, 4+4+4 eğitim modelinin ideolojik bir uygulama olduğu yanıtını verirken, yüzde 78.7’si Milli Eğitim Bakanlığı’na güvenmediğini, yüzde 89’u Milli Eğitim Bakanı’na güvenmediğini ifade etti.
Eğitim-İş Genel Başkanı Veli Demir, Eğitim-İş’in 32 ilde 884 veli ile yapmış olduğu, “4+4+4 Eğitim Sistemine İlişkin Veli Görüşleri” konulu araştırmanın sonuçlarını açıkladı. Eğitim-İş’in, 4+4+4 Kesintili Zorunlu Eğitim Yasası’nın neler getirdiği, hangi amaçlarla çıkarıldığı ve ne gibi sorunlara yol açacağı hususlarında ciddi çalışmalar yaparak çeşitli raporlar hazırladığını söyleyen Demir, “Yine bu süreçte sözkonusu yasanın, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden geçmemesi konusunda da birçok eylemlilik gerçekleştirdik. Yasa, eğitim gibi ülkenin geleceğini ve tüm bireylerini ilgilendiren bir konuda yapılması gereken uzlaşı ve demokratik katılım yaklaşımı ile paydaşlarca benimsenmeden, bilimsel araştırma ve geliştirme (AR-GE) veri ve bulgularını içermeden, halkın tam, doğru, anlaşılır nitelikte bilgilendirilmesi sağlanmadan apar topar hayata geçirilmiştir” dedi.
Demir, tamamen ideolojik hedefler doğrultusunda hazırlanan yasanın uygulamaya girmesiyle birlikte, okullarda, eğitim çalışanlarını, velileri ve öğrencileri yakından ilgilendiren sorunlar yaşandığını, okulların bir karmaşa ortamına sürüklendiğini kaydetti. Hiçbir uyarıyı dikkate almayan AKP iktidarının, ortaya çıkan sorunları çözmek yerine yeni sorunlara neden olabilecek uygulamalara giriştiğini vurgulayan Demir, şöyle konuştu:
“AKP, ne seçim bildirgesinde, ne de 61. Hükümet programında eğitim sistemine yönelik böyle bir değişikliği gündemine almamıştır. Yine çıkarılan yasayla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2010-2014 Stratejik Planı ile 2012 yılı bütçe kanununda herhangi bir değişiklikten söz edilmemektedir. Fiziki alt yapı oluşturulmadan, okul öncesi eğitim zorunlu yapılmadan yürürlüğe giren 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim sisteminin uygulanmaya başlanmasıyla birlikte sorunlar su yüzüne çıkmıştır.
Yasa ile uygulamaya giren yeni eğitim sisteminin velilerimizce ne kadar bilindiği ve ortaya ne gibi sorunların çıktığı ile ilgili olarak uygulanan bu anket, Milli Eğitim Bakanlığı’nın neler yapmaya çalıştığıyla ilgili öğrenci velilerinin görüşlerini ortaya çıkarması bakımından son derece önemlidir.
Anket, 32 ilimizde rastgele seçilmiş 884 velimizle yüz yüze görüşülerek hazırlanmış, velilere 4+4+4 sistemi ve bu sistemin uygulamasına yönelik sorular yöneltilmiştir. Tamamen tarafsız, bilimsel yöntemlerle uygulanan anketin sonuçları, bugüne kadar yaptığımız itirazlarda ne kadar haklı olduğumuzu kanıtlayacak niteliktedir. Yasa ile getirilen değişikliklerin, hem ülkemizin koşullarına hem de uluslararası eğitim uygulamaları standartlarına uymadığı açıkça ortaya çıkmıştır.
Sonuç olarak; bilimsel, laik, demokratik, kamusal ve ulusal eğitimi zaafa uğratacak bu eğitim modelinden bir an önce vazgeçilmesini ve ülkemizin geleceğini karartacak uygulamalardan dönülmesini talep etmekteyiz.”
Araştırma Sonuçları İçin Tıklayınız