HiZMET İÇİ EĞİTİM ONAY SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEPLERİMİZİ MEB'E İLETTİK
OKUL HEMŞiRELERiNiN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERiLERiNE iLiŞKiN GÖRÜŞ VE ÖNERiLERiMiZi MEB’E SUNDUK
MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK
EĞİTİMDE HER TÜRLÜ ŞİDDETE SON! GÜVENLİ OKUL, SAĞLIKLI EĞİTİM İSTİYORUZ!
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
06 Temmuz 2010
Bilindiği üzere, Milli Eğitim Bakanlığı 8 Mart 2008 tarihli Resmî Gazete’de yeni “Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği”ni yayımlamıştı. Atatürk’e ve devrimlerine tahammülsüz icraatları nedeniyle Sendikamızla sık sık karşı karşıya gelen Hüseyin ÇELİK imzalı bu yönetmelikle önceki düzenlemeden farklı olarak, özel okullarda “Atatürk Köşesi” bulundurma zorunluluğu ortadan kaldırılmıştı.
Gelişme üzerine yaptığımız değerlendirmede de altını çizdiğimiz üzere, bize göre Büyük Önder’in ve temsil ettiği değerlerin türlü şekil kurallarıyla korunmaya ihtiyacı yoktur. Ancak -somut olayda olduğu gibi- muhatabın niyeti bozuksa, kurucu değerlerimizi yoğun bir koruma güdüsüyle hareket etmek zorunludur.
Eleştiriler üzerine, Milli Eğitim Bakanlığı konuyu gündeme getiren sorumlu basın-yayın kuruluşlarını ve Sendikamızı “Atatürk istismarcılığı” ile suçlayarak geri adım atmaktan imtina etmişti. Bunun üzerine sendika olarak, devlet yönetiminde istismar kültürünü yerleşik hale getiren anlayışın maskesini bir kez daha düşürmek için sorunu Danıştay’a taşıdık.
Yapılan yargılama sonunda Danıştay davamızı haklı bularak, Özel Okullarda Atatürk Köşesi bulundurma zorunluluğunu ortadan kaldıran düzenlemeyi iptal etmiştir.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur.
Genel Merkez Yönetim Kurulu