HiZMET İÇİ EĞİTİM ONAY SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEPLERİMİZİ MEB'E İLETTİK
OKUL HEMŞiRELERiNiN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERiLERiNE iLiŞKiN GÖRÜŞ VE ÖNERiLERiMiZi MEB’E SUNDUK
MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK
EĞİTİMDE HER TÜRLÜ ŞİDDETE SON! GÜVENLİ OKUL, SAĞLIKLI EĞİTİM İSTİYORUZ!
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
29 Ağustos 2009
Eş durumu mağduru Sözleşmeli öğretmenler 28.08.2009 Cuma günü bakanlığın önünde yeni uygulamadaki eksiklikten dolayı bir eylem gerçekleştirdiler. Eş özrüne bağlı yer değiştirmelerde il emri seçeneğinin sözleşmeli öğretmenlere tanınmamış olmasından dolayı büyük hayal kırıklığına uğradıklarını belirten arkadaşlarımız, bu durumun ailelerinde ve kendilerinde büyük bir yıkıma sebep olduğunu belirtmişlerdir.
Eğitim Bir Sen dışındaki tüm sendikaların destek olduğu eylemde Ailelerin parçalanmaması için İl Emri uygulamasının Sözleşmeli öğretmenleri de kapsaması istendi.
Türkiye’nin dört bir köşesinden gelmiş olan Sözleşmeli öğretmenler hep bir ağızdan üvey evlat muamelesi görmek istemiyoruz diye haykırdılar.
Eylemde bir konuşma yapan Genel Eğitim Sekreterimiz Barış DÜDÜ, uygulamanın sözleşmeli öğretmenlerin mevcut mağduriyetlerini ortadan kaldırmadığını, 4-B sınıfı sözleşmeli çalışan meslektaşlarımızın uygulamadan yararlandırılmadığını, bu ayrımcılığın hiçbir ahlaki ve mesleki kurallara uymadığını söyledi.
Bu gün burada toplanmamızın amacı imtiyaz ya da ayrıcalık değildir, amacımız anayasal hakkımız olan aile bütünlüğünün sağlanmasıdır diyen Genel Eğitim Sekreterimiz “Bu arkadaşlar, eşleri uzakta hastane köşelerindeyken çiçek göndermek istemiyor, elini tutmak yanında olmak istiyor ya da çocuğunun yürüdüğünü telefondan duymak değil, orada olmak, görmek, yaşamak istiyor. Her aile gibi maddi-manevi birliktelik istiyor, tek suçları sözleşmeli olmak. Sayın Bakanımız Nimet ÇUBUKÇU’ya buradan bir kez daha tüm samimiyetimizle haykırıyoruz. “Bu ayrılığa bir son ver. İl emrini sözleşmelilere de aç.”” diyerek, konunun takipçisi olacağımızı vurguladı.