HiZMET İÇİ EĞİTİM ONAY SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEPLERİMİZİ MEB'E İLETTİK
OKUL HEMŞiRELERiNiN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERiLERiNE iLiŞKiN GÖRÜŞ VE ÖNERiLERiMiZi MEB’E SUNDUK
MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK
EĞİTİMDE HER TÜRLÜ ŞİDDETE SON! GÜVENLİ OKUL, SAĞLIKLI EĞİTİM İSTİYORUZ!
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
23 Ocak 2026
2026 yılı için emekçi ve emeklileri zor bir sürecin beklediğini, senenin başında görmek mümkündür. Özetle ücret artışları reel geliri korumamakta, vergi sistemi ücretliler aleyhine işlemekte, enflasyon telafisi gecikmekte ve etkisizleşmekte, çalışma yaşamında güvenceler zayıflamakta ve emeklilikte belirsizlik artmaktadır.
2026 yılı, kamu emekçileri açısından yalnızca bir takvim yılı değil; reel gelir, güvence ve gelecek dengesinin yeniden tartılacağı bir eşiktir.
Kamu emekçileri olarak karşı karşıya kaldığımız tablo, emeğimizi değersizleştiren sınıfsal ve siyasi tercihlerin sonucudur. Eğitim-İş olarak hazırladığımız bu rapor; ücret artışlarının henüz cebimize girmeden vergi dilimi ve enflasyon farkıyla nasıl geri alındığını, ocak ayında “zam” gibi sunulan oranların temmuz ayında nasıl bir kayba dönüştüğünü tüm çıplaklığıyla ortaya koymaktadır. Vergi yükü ve enflasyon farklı yoluyla yaratılan “çifte aşınma” , alım gücümüzü eriterek kamu emekçilerini yoksulluğa itmektedir.
Eğitim-İş olarak, ücretlerin erimesine, iş güvencemizin disiplin tehditleriyle aşındırılmasına ve emeklilik hakkımızın piyasalaştırılmasına karşı sessiz kalmayacağız. Emekçilere dayatılan bu yoksulluk ve güvencesizlik düzenine karşı; insan onuruna yaraşır yaşam ve çalışma koşulları için mücadele etmeye devam edeceğiz.