HiZMET İÇİ EĞİTİM ONAY SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEPLERİMİZİ MEB'E İLETTİK
OKUL HEMŞiRELERiNiN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERiLERiNE iLiŞKiN GÖRÜŞ VE ÖNERiLERiMiZi MEB’E SUNDUK
MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK
EĞİTİMDE HER TÜRLÜ ŞİDDETE SON! GÜVENLİ OKUL, SAĞLIKLI EĞİTİM İSTİYORUZ!
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLERİN MAZERET TAYİNİ HAKKI İÇİN VERDİĞİMİZ MÜCADELE KAZANIMLA SONUÇLANDI!
17 Ekim 2016
Eğitim-İş olarak eğitimde yaşanan olumsuzluklar, eğitim emekçilerinin karşılaştığı sorunlar ile haksız ve hukuksuz bir şekilde açığa alınan eğitim çalışanlarının durumunu Milli Eğitim Bakanlığı İnsan Kaynakları Genel Müdürü Hamza Aydoğdu ile görüştük.
Genel Sekreterimiz Şükrü Balun, Genel Özlük Hukuk ve TİS Sekreterimiz Maksut Balmuk ve Genel Eğitim Sekreterimiz Şaban Özdemir, MEB İnsan Kaynakları Genel Müdürü Hamza Aydoğdu’yu makamında ziyaret etti. Görüşmede, Aydoğdu’ya açığa alınan eğitim çalışanlarının durumunu ilettik ve itirazların dikkate alınarak hakkında kesin, somut ve objektif deliller bulunmayan kamu görevlilerinin görevlerine iade edilmesi gerektiğini vurguladık. Konuya ilişkin hukuki süreçleri başlattık. Aydoğdu ise, mağdur olan eğitimcilerle ilgili çalışmaların yapılmakta olduğunu ve mağduriyetlerin kısa sürede giderileceğini ifade etti.
Yine görüşmede, mülakata dayalı sözleşmeli öğretmenlik sistemine ilişkin görüşlerimizi dile getirdik ve öğretmen atamalarının objektif kriterlere göre kadro güvencesiyle yapılması gerektiğini belirttik.
Bakanlığın gerçekleştireceği Mesleki Teknik Eğitim Çalıştayı için yapılan davet üzerine, Eğitim-İş’in Mesleki Teknik Eğitim Komisyonu’nun raporları doğrultusunda görüşlerimizi bildirdik.
Ayrıca işyerlerinde iki nöbete zorlanan üyelerimizle ilgili çalışma yapılması gerektiğini, yaşanan OHAL sürecinin yerellerde idarecilerin personele yeni yeni baskı yolları icat etmesine asla izin vermeyeceğimizi dile getirdik.