EĞİTİMİ KUŞATAN ŞİDDETE KARŞI ALANLARDAYDIK!
“EĞİTİMDE ŞİDDETLE MÜCADELE: GÜVENLİ OKULLAR MÜMKÜN MÜ?” RAPORUMUZ YAYINDA!
HiZMET İÇİ EĞİTİM ONAY SÜREÇLERİNE İLİŞKİN TALEPLERİMİZİ MEB'E İLETTİK
OKUL HEMŞiRELERiNiN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERiLERiNE iLiŞKiN GÖRÜŞ VE ÖNERiLERiMiZi MEB’E SUNDUK
MEB’DEN iKiNCi iL DIŞI YER DEĞiŞTiRME HAKKININ TANINMASINI TALEP ETTİK
15 Ağustos 2025
Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü **"İhtiyaç ve Norm Kadro Fazlası Öğretmenlerin Yer Değiştirme Duyurusu (Ağustos-2025)"**nu yapmıştır. Bu duyuruya göre norm fazlası kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerin atama ve yer değiştirme süreci başlatılmıştır.
Duyuruya göre öğretmenlerin oluşturulan ilçe gruplarına göre tercihlerinin alınması, sonrasında da bu tercihlere atanamayan ya da tercih yapmayan öğretmenlerin de yine resen ilçe grupları dikkate alınarak atamalarının yapılacağı ifade edilmiştir. Mevcut durumda düzenlenen bu ilçe gruplarının kadrolu öğretmenlere uygulanması dayanaksızdır.
Atama ve yer değiştirmeye ilişkin duyuru yönetmelik bakımından dayanaksız olduğu gibi öngörülen uygulama, öğretmenlerin talep ve önerileri yok sayılarak çıkarılan Öğretmenlik Mesleği Kanunu’na da aykırıdır. Bakanlığın henüz gerekli yönetmelik düzenlemesini yapmadan Tebliğler Dergisi’nde yayımladığı ilçe gruplarına sendikamızca dava açılmıştır ve dava devam etmektedir.
Bakanlığı şimdiden uyarıyoruz.
Bu süreçte norm fazlası kadrolu öğretmenler için yürüttüğü süreç en başından sakat işlemlerle başlamış ve devam etmektedir.
Bu haliyle de süreci devam ettirmemesi ve derhal durdurması, öncelikle yönetmelik düzenlemelerini yapması gerekmektedir. Aksi halde mevcut duyuru kapsamında yapacağı tüm atama işlemleri sakat olacak ve binlerce dava ile karşı karşıya gelecektir.
Bu sürecin durdurulması adına sendikamızca **"İhtiyaç ve Norm Kadro Fazlası Öğretmenlerin Yer Değiştirme Duyurusu"**nun yürütmesinin durdurulması ve iptali için dava açacağımızı ilan ediyoruz.